Únorové číslo Sparku je nabité od začátku do konce a nabízí mnoho zajímavých článků a rozhovorů. Album „Ride the Lightning“ patří do zlatého fondu světového thrash metalu a my vám nabízíme ochutnávku z pětistránkového materiálu. Celý příběh se dočtete v únorovém Sparku.
METALLICA NA SPARKSHOPU
Druhé studiové album metalového fenoménu z Bay Area zůstane už navždy přelomovým momentem, který katapultoval METALLIKU do společnosti velkých jmen, odhalil nuance a skladatelské chutě celé kapely, která nechala rozkvést své schopnosti a dispozice, daleko přesahující úzkoprofilový koridor, jež mohl po skvělém debutu komfortně následovat. Nestalo se tak, a i proto je deska „Ride the Lightning“ perlou v diskografii skupiny. Možná trochu nedoceněnou ve stínu „vodiče loutek“, proto není vůbec od věci podívat se na příběh nahrávky číslo 2 pod lupou a retrospektivně. Orwellovský rok 1984 ostatně jako by byl stále přítomný…
V pražském IKEMu tehdy proběhla první úspěšná transplantace srdce v bývalé východní Evropě, o osm set kilometrů severněji se chystal jeden velký metalový zázrak. Album, které mělo mít i o čtyřicet let později své zavilé zastánce. Velký příběh se přitom začal psát celkem nenápadně. Rtuťovitý mladík Lars Ulrich zavolal z Kalifornie do své domoviny producentu Flemmingu Rasmussenovi. „Někdy koncem roku 1983 zazvonil ve Sweet Silence Studios telefon a na druhém konci byl mladý muž jménem Lars. Volal z USA a byl sympaticky drzý. Sondoval, zda bych měl zájem pracovat na dalším albu jeho kapely METALLICA. Upřímně, neměl jsem potuchy, o koho jde. Ale když mi řekl, že hrají tvrdší muziku a líbí se mu moje práce s RAINBOW („Difficult to Cure“) Ritchieho Blackmorea, řekl jsem téměř okamžitě – ano,“ odhaluje kořeny legendární spolupráce producent Flemming Rasmussen.
Únorový Spark seženete v každé dobré trafice nebo na Sparkshopu