Magazín Pollstar vydal v závěru roku každoroční zprávu o stavu koncertního byznysu doplněnou žebříčkem nejvýdělečnějších turné roku. Rok 2024 se do statistik zapíše jako rekordní.
„Ukázalo se, že uplynulý rok byl pro koncertní průmysl historický, a možná už další takový v životě nezaznamenáme,“ shrnuje šéfredaktor Pollstaru Andy Gelsner. „Přestože trh ve srovnání s rokem 2023 zpomalil, zaznamenali jsme rekordní tržby a hned dvě nejvýdělečnější šňůry historie.“ Konkrétně má Gelsner na mysli popové hvězdy Taylor Swift a COLDPLAY.
Zpěvačka v letošním roce v rámci turné odehrála na osmdesát koncertů, na které prodala 5,2 milionů vstupenek a utržila přes miliardu dolarů. Celkové tržby Eras Tour však činí víc než 2,2 miliardy dolarů, což je srovnatelné s HDP San Marina. Taylor Swift se tak stala vůbec první umělkyní v historii, která v tomto ohledu překonala dvoumiliardovou hranici a s 10,05 milionu prodaných kusů drží i rekord v počtu prodaných vstupenek sólovým umělcem na jednom turné.
Jako absolutní rekordmani v počtu prodaných vstupenek se do historie zapsali COLDPLAY, kteří jich v rámci turné Music of the Spheres zatím prodali 10,5 milionu, přičemž 48 zastávek šňůry má kapela naplánovaných ještě na letošní rok. Nepochybně se tak zvednou i její dosavadní tržby ve výši 1,3 miliardy dolarů.
Desítku nejvýdělečnějších koncertních umělců doplňují zpěvačka P!NK, populární latinskoamerický zpěvák Louis Miguel, Bruce Springsteen & THE E STREET BAND, THE ROLLING STONES, rapper Bad Bunny, country zpěvák Zach Bryan, METALLICA a Madonna.
Pro srovnání: METALLICA letos na 24 koncertech prodala zhruba půl druhého milionu vstupenek a utržila necelých 180 milionů dolarů. V součtu tržby jmenované desítky činí 9,49 miliard dolarů, čímž byl posunut loňský rekord ve výši 9,2 miliardy dolarů.