Nové album METALLIKY „72 Seasons“ je venku už skoro dva týdny, a tak můžeme nahlédnout i na jeho prodejní čísla. Respektive hitparádové úspěchy, které se mohou zdát v kontextu diskografie kapely poněkud rozpačité.
Za první týden se v zámoří „72 Seasons“ prodalo 146 tisíc kusů, z čehož činí 134 tisíc fyzických nosičů, zbytek přepočty z digitálních prodejů a streamů. „72 Seasons“ je od comebackového počinu TOOL „Fear Inoculum“ vydaného v roce 2019 nejúspěšnějším rockovým albem, které se na základě těchto čísel probojovalo na čelní příčky prodejní hitparády Billboard; TOOL se podařilo v prvním týdnu zabodovat s 270 tisíci prodanými kusy.
Na druhou stranu, METALLICE tato čísla vystačila „pouze“ na druhou příčku a „72 Seasons“ je od dob „…And Justice for All“ (1988) prvním jejím albem, které se nedostalo na samotnou špici Billboardu.
Co do prodejních čísel je „72 Seasons“ také nejslabší, jakkoliv se to dá s ohledem na obecně klesající prodeje alb předpokládat. Pro srovnání, posledního alba „Hardwired… to Self-Destruct“ (2016) se v prvním týdnu prodalo 291 tisíc kusů, tedy prakticky dvojnásobek.
Příběh nového alba METALLIKY vám přinášíme na deseti stránkách květnového Sparku a jak album, tak časopis seženete na Sparkshopu .