Martin Čermák je dalším sparkovským matadorem a třebaže už nepíše tolik jako „za mlada“, o to větší radost je jeho pečlivě vypointované recenze číst! A s jeho hudebními preferencemi je to podobné jako s jeho texty…
AUTHOR & PUNISHER – „Krüller“ na Sparkshopu
Původem strojní inženýr Tristan Shone, který zběhl do světa umění, se úspěšně transformoval v hudebního kyborga ovládajícího pekelné (ná)stroje vlastní výroby připomínající spíš sochařské artefakty. Jeden z vrcholů industriálního metalu, čelní srážka NINE INCH NAILS s ALICE IN CHAINS v náruči TOOL. Zvuková a hudební lahůdka, překvapivě epická a plná emocí.
BLUT AUS NORD – „Disharmonium – Undreamable Abysses“
Svou harmonickou disharmonii dotáhli na novince k ještě vyšším metám. A poslouchat jejich zdánlivě beztvaré kompozice z jiného světa, kde si podává ruce extrémní metal s temným ambientem, je čím dál víc jako propadat se do nedozírné, nekonečné propasti. Tuhle ultimátní hudební abstrakci prostě buď milujete, nebo nesnesete.
SEPTICFLESH – „Modern Primitive“ na Sparkshopu
Další kapitola ze splněného snu všech, kdo touží po dechberoucí symbióze opulentní vážné hudby, epických temných soundtracků a agresivního, přesto chytlavého metalového extrému. Kapela a orchestr tvoří jeden živoucí organismus, který navzájem zcela prorostl – symfonicko-deathmetalové monstrum.
SOILWORK – „Övergivenheten“ na Sparkshopu
V recenzích na alba SOILWORK rád cituju dávné krédo frontmana Björna Strida: „No fillers, just killers!“ Žádná z písní není vata či výplň „do počtu“, ale každá musí naprosto zabíjet – a každá může sama o sobě směle aspirovat na singl či klipovku. Pro „Övergivenheten“ to platí snad ještě víc než pro jakoukoliv předchozí desku.
WHITE WARD – „False Light“
Kongeniální mix rychlého, pomalého, hlasitého, tichého, depresivního, agresivního, melancholického i extatického a pompézního, bez respektu k jakýmkoliv žánrovým omezením a hranicím. Prolnout třeba post-blackové mrazení s jazzovými feelingy jako z „noirového“ filmu, sice není přímo jejich vynález. Ale právě oni patří k těm, kdo podobné kombinace dotáhli k dokonalosti, protože v jejich podání zní přirozeně a sexy. (Na tuhle fantastickou desku jsem ve své Sklizni trestuhodně zapomněl, přestože ji doporučuju, kudy chodím! - pozn. Václav Tesař)