V jádru česká kapela SYMPHONITY nabírá v posledních letech čím dál mezinárodnější podobu a s aktuální deskou „Marco Polo: The Metal Soundtrack“ – jak název napovídá – vyplouvá na pestrobarevnou soundtrackovou pouť sledující osud slavného cestovatele. Aktuální Spark přináší s kapelou rozhovor.
Předobjednej si novinku „Marco Polo“ na Sparkshopu!
Proč vlastně zrovna Marco Polo? Brát to hodně prvoplánově, řeknu, že jako v jádru česká kapela byste mohli zpívat o zdejších historických osobnostech, byť je to samozřejmě omezený pohled. Je snazší touto osobností oslovit mezinárodní publikum? Marco Polo nám dal možnost zakomponovat do metalové muziky vlivy jak klasické evropské, tak blízkovýchodní i dálněvýchodní hudby. Metalových oper je ve světě už přehršel a metalový soundtrack, který mě zaujal, je přece jen originálnější. Jako fanoušek filmové muziky jsem měl vždycky chuť nějaký zkomponovat. Zpočátku mě inspiroval italský seriál z 80. let, k němuž napsal hudbu Ennio Morricone, ale hned jsem si řekl, že žádnou jeho melodii nepoužiju a složím vlastní soundtrack.
Exotických nástrojů z Blízkého východu nebo Kavkazu slyšíme na desce opravdu spoustu. Chtěli jste si je zkrátka vyzkoušet, experimentovat, nebo by bez nich album nemohlo existovat? Poslední možnost je správně. Po klasickém klavírním úvodu, v němž exceluje hostující mezzosopranistka Jana Hrochová, Marcovy kroky vedou do města Akra, v té době poslední pevnosti křižáků na Blízkém východě. Dále do Jeruzaléma a přes Arménii do Persie. Můžeme slyšet arabský úd, citeru kanonaki, duduk či buben darbuku. S Marcovým postupem dále na východ se začnou objevovat mongolské a čínské nástroje jako morin chuur, flétna siao, ku-čeng nebo housle er-chu. I přes bohaté zastoupení etnických nástrojů jsme ale měli celou dobu skládání a nahrávání na zřeteli fakt, že musí jít v prvé řadě o silné powermetalové album.
Celý rozhovor najdete v květnovém čísle Sparku.