Začátkem roku 1991 platili SOUNDGARDEN se sedmi odkroucenými lety a dvěma vydanými deskami za jedny z grungeových veteránů. To ovšem v té době ještě nic neznamenalo, jelikož celý žánr teprve probublával pod povrchem.
Nahrávky SOUNDGARDEN pořídíte v našem Sparkshopu
Už téhož podzimu ale grunge jako žhavá láva vyvřel ze země a schvátil vše, co mu stálo v cestě. Součástí valícího se rozpáleného magmatu byla i třetí studiovka „Badmotorfinger“, jež 24. září (ve stejný den jako klíčový opus NIRVANY „Nevermind“) oslavila 30. narozeniny.
Při vší úctě k oběma zmíněným nahrávkám se rozhodujícím milníkem stala právě „Badmotorfinger“. Když SOUNDGARDEN začali na jaře 1991 nahrávat, opět u toho byl vyzkoušený Terry Date, ale celkový přístup kapely se změnil. Nově posilnění o basáka Bena Shepherda fungovali mnohem těsněji a pospolitěji než kdy dřív. Díky angažmá Chrise Cornella a bubeníka Matta Camerona v projektu TEMPLE OF THE DOG se v kapele více rozvinuly instinkty tvořit melodičtější kousky, ovšem nikoliv za cenu podbízivosti. „Některé písně jsou chytlavější, ale pokud od nás někdo čekal, že půjdeme komerčnější cestou než na ‚Louder Than Love‘, musí být překvapen,“ tvrdil zpěvák.
Kapela si jako cíl vytyčila co nejvíc se přiblížit své live prezentaci. Jednoduše zamýšleli postihnout v co největší míře koncertní energii a agresi jakožto protiklad studiové vyleštěnosti a uhlazenosti. „Problémem většiny kapel je zachytit esenci živého koncertu na desku. Jako muzikant se ale dostaneš do fáze, kdy se naučíš ze sebe takovou energii dostat. Není to tak těžké. Na ‚Louder Than Love‘ se nám to úplně nepovedlo, a tak jsme na tom tentokrát zapracovali víc,“ popsal v roce 1991 Cornell pocity z alba. A skutečně, bylo to tam! Po hudební stránce pak bylo výsledkem směsice různých nálad od čistě agresivních fláků po psychedelické, s několika rockovými rockovými dupáky uprostřed.
Kompletní příběh alba „Badmotorfinger“ najdete v zářijovém Sparku. Na stáncích jen do konce září.