Nové album norských LEPROUS „Melodies of Atonement“ představuje jinou tvář kapely. Pryč jsou orchestrace a přebytečné aranže, vpřed vystupuje pětice kapelníků se svými nástroji a mikrofony. Frontman Einar Solberg dokonce říká, že album ani není moc progové, jak jsme byli zvyklí. A jak desku vidí bubeník Baard Kolstad? Dočtete se v prosincovém čísle Sparku!
LEPROUS na Sparkshopu včetně nového alba!
„Když si určíš limity, podnítíš tím kreativitu,“ vysvětluje obrat bubeník, který nám album přiblížil v interview. „Melodies of Atonement“ je přímočařejší deska, kde kapela ubrala na progu. Je však slyšet, že progovou pochodeň drží právě bicí.„To záleží v první řadě na tom, co si představuješ pod pojmem prog. Určitě souhlasím s tím, že už je to nějaký ten pátek, kdy jsme nahrávali alba s šílenými kompozicemi jednotlivých písní, postupně jsme stále přímočařejší. Ale ďábel je ukryt v detailu, takže ano, někdy v mém bubnování. Třeba v písni ‚Silently Walking Alone‘ se tu a tam pustím do nějakých polyrytmů, ale nepřeháním to. Nakonec nám totiž nejde o to, aby nám někdo říkal, že jsme progová kapela. Žánry nás nezajímají. ‚Like a Sunken Skip‘ je v závěru docela tvrdý metal, zatímco ‚Faceless‘ má nádech gospelu nebo jazzových rytmů někde v hotelové lobby. Žádná pravidla!“ říká bubeník. Zbytek rozhovoru si můžete přečíst v prosincovém čísle Sparku, které je právě v prodeji na stáncích nebo na Sparkshopu.