HIM
12/10/2013 PRAHA, LUCERNA
velký sál
VSTUPENKY V SÍTI TICKETPRO
CENY VSTUPENEK 990,- Kč
HIM DO PRAHY PŘIVEZOU ZAJÍMAVÉ HOSTY – AMERICKOU INSTRUMENTÁLNÍ POSTROCKOVOU SKUPINU: CASPIAN! KYTAROVÉ INSTRUMENTÁLKY S POMALÝMI MAJESTÁTNÍMI MELODIEMI. ROZVÁŽNÉ NAČÍTÁNÍ JEDNOTLIVÝCH LINEK AŽ DO OPULENTNÍHO SYMFONICKÉHO OBJEMU. ELEKTRONIKA, KLAVÍR A SPORADICKÉ BICÍ. VLÁČNÉ, AMBIENTNÍ PASÁŽE, ALE I EMOCIONÁLNÍ DESTRUKCE. TO JSOU AMERIČTÍ CASPIAN, DALŠÍ KAPELA DRUHÉ POSTROCKOVÉ VLNY.
Caspian započali svoji uměleckou kariéru někdy na podzim roku 2003 v přímořském městečku Beverly ve státě Massachusetts. Kvintet prožíval stejné začátky jako tisíce dalších kapel – nahrávání demo nahrávek, první koncerty nebo předskakování japonským Mono - s jedním rozdílem, neměli zpěváka. Po několika singlech a EPs vydali Caspian v roce 2007 debutovou nahrávku The Four Trees, kterou podpořili na masivním turné po americkém kontinentu. Délka turné se podepsala i na personálních změnách – do kapely přišel kytarista Erin Burke-Moran. Již jako kvintet vydali Caspian o dva roky později druhou desku s názvem „Tertia“. Kapela odehrála své první koncerty mimo rodnou zem a s jejich počtem rostla i fanouškovská základna. Jen v roce 2010 Caspian odehráli 150 koncertů ve 33 zemích na 3 kontinentech.
Potřetí a zatím naposledy se Caspian albově ozvali v roce 2013 nahrávkou Waking Season, kterou produkoval Matt Bayles. Albu se dostalo vesměs pozitivních recenzí a některá média jej označili jako „nejlepší postrockové album roku“. Pavel Zelinka z radia Wave popsal tvorbu Caspian jako: „Meditace a soustředění versus akce a nekompromisní ofenzíva. Filmové malování jako protiváha až hardcoreovým vichrům. Večerní červánky i ranní svítání. Velké emoce versus jízda podle instinktu. Jejich kompozice, které se obejdou bez vokálu, jsou syntézou všech těch mlčících rockových hrdinů dávné i nedávné minulosti, co se nebojí dát najevo své city. Nepřináší revoluci, nevnášejí do žánru žádné nečekané vlivy nebo nápady. Dokonce se za to ani nestydí a svou pravověrnost berou jako hlavní přednost. Caspian jsou ve své hudbě neobyčejně citliví, umí pracovat s dynamikou jako málokdo a dávají si velký pozor, aby neopisovali doslovně. Spíše berou haldy známého materiálu na jednu velkou hromadu, kterou rozjezdí bagrem, rozválcují a poté vystaví nové dílo jako syntézu, pod kterou můžou s klidem vlepit autorské razítko.“