ALUK TODOLO vznikli roku 2004 ve Francii a zatím vydali čtyři dlouhohrající alba na pomezí kraut rocku, black metalu a rituální repetice.
Každé z nich tnulo hodně hluboko: „Jedna z nejpůsobivějších věcí, které kdo za posledních několik let udělal v psychedelické hudbě,“ psal o nich časopis The Wire.
Živá vystoupení jsou neméně zásadní. Mihotání žárovky v rytmu kolísajícího odběru elektřiny zesilovači a bubeníkovo takřka permanentní oční bělmo v transu zůstávají ve vizuální paměti jako obrysy vypálené na sítnici. Všechny dosavadní koncerty (včetně toho na festivalu Brutal Assault) se zapsaly do paměti těch, kteří je zažili. Ten aktuální – atypicky na samém sklonku léta – nebude výjimkou.
Prolínání známého a exotického, starého a nového je pro trojici příznačné. Výsledek však není jen jednoduchou fúzí, ale vznikem něčeho jiného, tajemné zvukové masy spojující abstraktní, až hlukovou temnotu s rituálem hypnotických rytmů. Na rozdíl od kosmických krautrocků nebo satanského black metalu nemají Aluk Todolo jeden konkrétní koncept, všechny jejich znaky spíše směřují k neurčené temné slavnosti.
Tomáše Niesnera můžete znát z akustického dua s Jakubem Šimanským, se kterým ostatně hrál i v hardcorové kapele Unna. Je ovšem činný taky v brněnském kolektivu Bastl Instruments a především hraje sólově ambient na modulární synťáky. Jeho debut Silencia (label ACR) je jednou z nejpůsobivějších domácích ambientních nahrávek vůbec.
„Nemusíte pálit kostely, aby vás black metal zahřál u srdce.“ Jihočeská kapela NÁV sotva debutovala a už se o ní mluví jako o tom nejzajímavějším, co za poslední roky vyhřezly zdejší blackmetalové sloje. Náv kašlou na to rigidní z žánru, což ale neznamená, že by jejich koncerty neměly žádoucí surovou atmosféru. Black metal hraný s gustem i otevřeným hledím.
Vstupenky za 350 korun jsou k dostání prostřednictvím portálu GoOut.cz.