Píše se rok 2004 a česká e-commerce scéna je ještě v plenkách. Už tehdy se ale v nejvýchodnějším cípu Česka zrodil vizionářský nápad: Vyexpandovat s malou třineckou prodejnou metalového merchandise a alternativní módy (tehdejší CRŸT SHOP) do celého světa. Vody internetu tak začala brázdit nová vlajková loď českých metalových e-shopů, Metalshop byl na světě!
Ačkoliv byl Metalshop jako e-shop spuštěn v roce 2004, jeho historie sahá ještě dál, konkrétně do roku 1998: „V roce 1998 jsme v Třinci otevřeli původní prodejnu CRŸT SHOP s metalovým merchandise a skate módou. Jak jsme prodejnu postupně zvětšovali, jezdilo k nám stále více zákazníků nejen z Česka, ale i blízkého Slovenska a Polska, a tak jsme začali přemýšlet, jak náš sortiment komfortně dostat k co největšímu množství zákazníků,“ popisuje začátky svého podnikání zakladatel Roman Wytrzens a pokračuje: „Měli jsme to štěstí, že jsme se zhruba v roce 2003 setkali s - už tehdy - velkým vizionářem a třineckým rodákem Adamem Kurzokem (dnes majitel firmy pro e-commerci EXPANDO), slovo dalo slovo a 7.2.2004 jsme společně spustili první verzi METALSHOPu. Mohu prozradit, že to byl od prvního dne obrovský úspěch a to hlavně proto, že jsme se rozhodli vsadit na fakt, že cokoliv budeme nabízet, budeme mít i fyzicky skladem, a zároveň uděláme maximum pro spokojenost našich zákazníků, díky čemuž se k nám lidi začali opakovaně vracet,“ popisuje Roman „ostrý“ start Metalshopu.
Metalshop tak pokryl region střední Evropy. Kdy ale přišla ona kýžená expanze do celého světa? Roman odpovídá: „Zásadní kroky byly asi dva. Zaprvé jsme se rozhodli investovat do velkých skladových prostor v Bystřici, což se nám v roce 2009 podařilo a přestěhovali jsme se do haly, která po několika úpravách čítá skoro 2000m². No a ruku v ruce s tím šla naše zvýšená orientace na e-commerce trh, kdy jsme společně s firmou Expadno postupně otevřeli další jazykové mutace našeho e-shopu, kterých se do dnešního dne nasbíralo více jak 20. Náš dosah je nyní tedy nejenom na celou Evropu, ale i na celý svět,“ říká Roman a své povídání uzavírá malým výhledem do budoucna: „Nyní je pro nás nejdůležitější ještě více zdokonalovat zákaznickou podporu, hledat levnější cesty dopravy, zkvalitňovat naše služby a obecně nabízet to, co je ve světě alternativní módy to nejlepší a nejkvalitnější – zkrátka chceme naše zákazníky i nadále příjemně překvapovat!“