Jsme v závěru našeho seriálu představující nový literární počin s názvem „USBM: Revoluce identity v americkém black metalu“. V něm nám tvůrce knihy a uznávaný hudební publicista Daniel Lake představuje historii žánru, který je sice mnohými častokrát přehlížen, ale skrývá spoustu hudebních pokladů, o kterých se díky pilné práci nakladatelství MetalGate můžete dočíst poprvé i v češtině. Náš seriál dnes zakončíme těmi největšími satanáši ze všech, strůjci všeho zla, samotnými BLACK WITCHERY.
Knihu USBM pořídíte na Sparkshopu
Tato nová sestava si říkala WITCHERY. V letech 1997 a 1998 vyprodukovali další demáče a pomalu se rozjížděli, ale aby potvrdili svou identitu, museli vyřídit ještě jednu záležitost. „Zjistili jsme, že jacísi švédští tragédi založili ubohou kapelu se stejným názvem, a tak jsme se dohodli na novém názvu BLACK WITCHERY, aby si nás s nimi nikdo nepletl.“
Kdykoli má Impurath popsat zvukovou podstatu BLACK WITCHERY, riskuje, že se bude zase opakovat, jelikož kreténi z řad hudebních publicistů a kritiků mu kladou téměř stejné otázky, na které neexistuje lepší odpověď než ta dávno vyslovená. „BLACK WITCHERY hrají temný, nenávistný, znesvěcující black speed metal. Naše skládání a nahrávání se neřídí žádnými hudebními vzory. Snažíme se, aby každá naše skladba byla co nejbrutálnější a plná nenávisti, a většinou se moc nezaobíráme muzikanstvím, protože nám jde o chaotický a zuřivě brutální black/death metal, který má z podstaty ponurý a krutý zvuk i ducha.“
Každá z dřívějších podob kapely hrála důležitou úlohu v jejím vývoji směřujícím k dokončení prvního dlouhohrajícího alba s názvem „Desecration of the Holy Kingdom“, které vyšlo v září 2001 u Full Moon Productions Jona Thornse. Ten si v této souvislosti vybavuje i další podrobnosti. „Členy kapely jsem znal ještě předtím, než založili IRREVERENT. Někteří z nich pocházeli z kansaské metalové scény. Jiné jsem potkal na metalových koncertech v oblasti Tampy a Orlanda. Nezapomeň, že jsem na koncertech stavěl stánky a prodával reklamní předměty, takže jsem se seznámil se spoustou lidí.“
Album „Desecration of the Holy Kingdom“ je dokonalým ztělesněním raných ambicí amerického black metalu. Jeho výsledná podoba a kvalita produkce vytváří perfektní rovnováhu mezi čistotou a chaosem a riffy zůstávají přesvědčivě surové i v pasážích, kdy se bicí řítí jako pekelná lokomotiva. Americká blackmetalová scéna se často marně snažila připojit hudební provedení s vlastní vizí, ale tohle album to zvládlo za necelých 28 minut.