Úloha bubeníka v KISS rozhodně nespočívala v upoutávání pozornosti, od toho jsou v kapele jiní kádři. I tak je ale Eric Singer velmi důležitou součástí kissáckého kolosu, který přesně ví, co má dělat, aby byl úspěch zaručen.
„Když se přidáš ke kapele, která už má jasně daný a předurčený styl a každý ví, jakým směrem se bude ubírat, prostě ti ani nezbývá nic jiného než se snažit co nejlépe zapadnout. Nemůžeš tam jen tak přijít s vlastními nápady a myslet si, že si z tebe každý sedne na zadek. Už jsem se smířil, že role bubeníka v kapele je jako jízda v autě. Potřebuješ všechna čtyři kola, aby jelo, a zároveň musí mít ještě řidiče, který ho uvede do pohybu. Moc vyskakovat jsem si nemohl ani v době, kdy jsem začínal u BLACK SABBATH. Měli totiž už zaběhnutý seznam písní, které preferovali, stejně jako zvuk bicí soupravy. Tony Iommi má svůj názor, který jsem musel respektovat, a přes něj zkrátka vlak nejede. Kreativitu si můžeš dovolit v případě, že se podílíš na tvorbě nového materiálu. Pokud se ale dostaneš do legendární formace jako KISS, je tvým hlavním úkolem přizpůsobení se jejich nárokům a již stanovené vizi. Pamatuju si, že pár týdnů před mým veřejným debutem panovala v kapele trochu nervozita, jak mě přijmou fanoušci. Pomalu jsem si zvykal, že na mojí bicí soupravě bude hlavní logo KISS. Vždycky jsem měl smysl pro detail a vyžíval se v maličkostech, takže jsem si ho tam jednou během naší společné zkoušky dal. Nevšiml jsem si ale, že obě „S“ jsou diametrálně odlišná od zbytku písmen – mají znázorňovat blesk, což jsem však tehdy nevěděl. Když pak kolem prošel Paul a já mu svou přípravu s nadšením ukázal, upozornil mě, že mám kopák úplně špatně,“ odpovídá Eric na otázku v čem se musel přizpůsobovat, když nastoupil do KISS za zesnulého Erica Carra.
Celý rozhovor s Ericem, který plně chápe svou roli v kapele, ale i tak je schopný vložit do muziky svůj kreativní um najdete v našem KISS Speciálu. Kde jej dostat se dozvíte zde: https://www.sparkrock.cz/distr/