Brno a vlastně celá česká alternativní hudební scéna dostala do žil pořádnou transfuzi divoké krve. Nová kapela neznamená nutně nové tváře. Aleš Gajdošík, kytarista a zpěvák z De Mood a Ette Enaka, doplněný Tomášem Hrubanem a Davidem Mikešem z VOODOOYOUDO a baskytaristkou Vendulou Pukyšovou z post-punkových ‘youngsters‘ sinks, to jsou Bare Escape.
Není čas se s tím zbytečně párat, debutovou desku In a Flash s osmi věcmi nahráli naživo v Babicích, odkud Aleš pochází, za pomoci zkušeného Rhyse Braddocka na konci listopadu loňského roku a na konci ledna už kapela hraje koncerty a album je venku v digitální podobě, přičemž vinyl vyjde zanedlouho na nově vzniklém labelu Kabinet Records.
Průnik několika různých hudebních přístupů, které si každý z členů do Bare Escape přinesl, je vzácně konzistentní, na nic si nehraje a nedívá se ani tak moc dopředu, jako spíš zpátky. Asi nejvíc je znát rukopis Aleše Gajdošíka, jehož specifická, velmi intuitivní, přesto přesná kytarová hra je inspirovaná hlavně americkou indie, emo a hardcore scénou konce devadesátých let, kapelami jako Unwound, The Van Pelt, Enon, Nine Days Wonder, Jets To Brasil, Pinback, Policy of Three, Karate, Sparta nebo At the Drive-In.
Z posledně jmenovaných si přináší kromě melodických linek, změti delayů, up beat rytmů, syrovosti a hypnotické tanečnosti i zpěv, který osciluje mezi deklamováním, melodickými pasážemi iemotivním shoutingem. Sny versus noční můry. In a Flash má v sobě všechno - hořkost, potlačovaný hněv, radost, melancholii i jedovatost.
Bare Escape vás zkrátka vezmou na výlet do dob, kdy jste si za poslední peníze s radostí kupovali vinyly svých oblíbených kapel, donekonečna je poslouchali, chodili na koncerty, protože jste bez nich nemohli být a hudba dávala vašim životům důležitý rozměr, bez kterého jste si svojí existenci nedovedli ani představit. Do dob, kdy hudba byla čirá radost a lemovala všechny vaše životní události a situace. Do dob, kdy hudba dávala smysl. S Bare Escape bude dávat znovu.