Švédská KATATONIA by mohla být v metalovém světě synonymem přerodu. Z dravé deathmetalové kapely s hřímajícím Jonasem Renksem za mikrofonem se během několika let přeměnila v zádumčivé a lyrické těleso, které reprezentuje stále stejný zpěvák, ale se zcela jiným projevem. Aktuálně má kapela venku albovou novinku „Sky Void of Stars“, na kterou jsme se po lednové recenzi zaměřili také v rozhovoru.
Novou KATATONII i čerstvý Spark seženeš na Sparkshopu
Adam Musil však s Jonasem čerstvý materiál probral v kontextu celé diskografie kapely a stálice za mikrofonem zavzpomínala i na časy, kdy v úvodu zmíněný přerod vlastně nastal. „…pak jsme jednou přišli do studia, že nahrajeme ,Brave Murder Day‘, a já zjistil, že nevím, co dělat. Můj krk to nezvládl, hlasivky netušily, která bije, a já zněl úplně, ale úplně na hovno. Zavolali jsme Mikaelu Åkerfeldtovi (OPETH), jestli by neobstaral vokály, a brzy nato mi bylo jasné, že je čas jít dál. To nebyl až takový problém, protože jsme tehdy zbožňovali spoustu hudby, která neměla s deathmetalem nic společného, třeba THE CURE. Do jisté míry byl přechod k čistému vokálu zcela přirozený a KATATONII prospěl. Kvůli mým hlasivkám přišel dřív než za jiných okolností, ale přišel by podle mě i tak, jen třeba později.“