Legenda na poli nejen metalové a progresivní muziky, VOIVOD, vloni vypustili EP „The End of Dormancy“, na němž umně konfrontují space thrash metal se žesťovými nástroji. Rok předtím se navíc objevili na slavném jazzovém festivalu.
Porozhlédněte se v našem Sparkshopu po nahrávkách VOIVOD včetně reedice Outer Limits.
Původní verze „The End of Dormancy“, kterou kapela přetvořila na stejnojmenné EP, pochází z posledního dlouhohrajícího alba „The Wake“. „Úvodní riff a akordy pro titulní skladbu vznikly na turné v Německu, když jsem se procházel po městě. Ten nápad mi proletěl hlavou a já si ho pak v backstagi klubu nahrál. Jedná se o kvartální harmonii, která ve mně evokovala římské impérium. Trochu militantní pojetí, ale trumpety v dobách dávného Říma měly v armádě své místo. Film jako Ben Hur by mohl být se svou hudební stránkou jasným příkladem.“
V roce 2019 přitom kapela obdržela pozvání od pořadatelů Montreal International Jazz Festivalu, což byla nesmírná pocta. Stali se tak první metalovou kapelou, která se na tomto věhlasném festu představila. „Chtěli jsme si pro tuto příležitost připravit něco extra. Nejdříve jsme uvažovali o skladbě The Prow, kterou bychom oblékli do jazzového hávu. Klasická kytara, místo paliček by Away hrál metličkami atd. Na detailní nazkoušení aranží zbývalo strašně málo času. Měl jsem vizi, aby v té skladbě zazněl saxofon a otevíraly ji majestátné trumpety. Za dva týdny horečného skládání byla připravena kostra pro žesťové nástroje: trumpety, trombón a saxofon. Oslovili jsme ty nejlepší hráče z montrealské scény. Většina z nich jsou mí kamarádi, se kterými jsem kdysi hrával v nejrůznějších hudebních tělesech. Po prvních dvou zkouškách byli nadšení, protože nikdy předtím nehráli v metalové kapele a nebyli tak nahlas.“ (smích)