Kolikrát jsme již slyšeli o tom, že si lidstvo svým nerozvážným chováním zatlouká pomyslné hřebíčky do rakve? Kolik apelů již zaznělo, aby nás varovaly před zkázou, která jinak prý čeká přímo za rohem? Kolik moudrých citátů volajících po změně jsme četli a poté třeba i sdíleli na sítích? Co dalšího jsme ale udělali, abychom nepříznivý trend alespoň zpomalili, ne-li zastavili?
Přiznejme, že ne mnoho. Naše pohodlnost a honba za takzvaně dobrým bydlem, které je aktuální definováno a priori materiálně, roztáčí stále větší spirálu zmaru. Ne vždy je přitom na vině mamon a zlý úmysl. Cesta do pekel je totiž dlážděná dobrými úmysly, jak se praví. Člověk ji tak svým způsobem nevyhnutelně nastoupil již od samotného počátku své existence, ať vědomě či nevědomě, a přes veškerá varování (ozonové díry, vymírání živočišných i rostlinných druhů, tenčící se zásoby pitné vody a mnohá další) i nadále pokračuje v drastické proměně tváře planety Země (a dokonce už i mimo ni). Paradoxně je to tedy právě člověk, jenž je svým vlastním úhlavním nepřítelem.
Takové poselství nám předkládá koncepční debutová deska „Uv´Derekh“ (v překladu „sejít z cesty“) domácího post-black/shoegaze uskupení DÆRRWIN. Příběh, jenž rozvinul nihilistický básník Petr Pádivý, zachycuje na ploše čtyř kapitol zhoubný vliv člověka, jenž se pasoval na samovládce planety. Pán tvorstva je zde chápán jako strůjce záhuby svého okolí, své země a v konečném důsledku i svého vlastního druhu. Otázka, zda dojde k jeho konečnému pádu zůstává nicméně nezodpovězena, snad proto, aby si každý posluchač mohl v tomto zásadním bodě udělat svůj vlastní závěr. Snad proto, že naděje přece jen umírá jako poslední a jako jediná snad ještě člověkem nebyla dotčena.
Téma jako takové se ke kapele velmi dobře hodí. Hudebníci jsou totiž dobře známí pro svůj odhodlaný boj za ochranu života všech jeho podobách, stejně jako za záchranu prostředí, v němž žijeme.
První plnohodnotná deska DÆRRWIN se nahrávala téměř celý rok 2017, a to nejprve v táborském studiu Woodland, které se postaralo o náběry bicích, a následně ve studiu SAD v Českých Budějovicích, kde se nahrály zbylé nástrojové party a vokály. Finální fáze mixu a masteringu pak proběhla pod dohledem Felixe Tödtloffa (zpěváka a kytaristy bývalých Sun Worship) v berlínské studiu Aetherweight, které se specializuje právě na projekty alternativních žánrů.
Přichází tedy další album, které by vás mělo rezonovat nejen hudebně, ale i svým sdělením! Vychází 28.2.