Kia představuje sestavu chytrých technologií, jejichž cílem je posunout praktičnost, dostupnost a efektivitu elektrické mobility na zcela novou úroveň. K tomu poslouží především technologie Kia Connect, Kia Charge a Kia Smart Charging: V1G (automatizované jednosměrné chytré dobíjení), V2H/B (Vehicle-to-Home/Vehicle-to-Building, vozidlo vs. dům / vozidlo vs. domácnost) a V2G (vehicle-to-grid, vozidlo vs. elektrická síť).
„Poskytování trvale udržitelných řešení mobility nové generace zahrnuje bezproblémové a ucelené spolupůsobení elektrifikace, konektivity a nových služeb,“ komentuje Sjoerd Knipping, viceprezident pro marketing a produktové plánování ze společnosti Kia Europe. „Počínaje novým EV9 směřuje Kia své úsilí k plné konektivitě elektromobilů a jejich připravenosti na budoucí nároky, aby bylo možné tato vozidla modernizovat ihned poté, co budou nejnovější inovace nebo funkce k dispozici.“
Využívání konektivity ke zlepšování zákaznických zkušeností Cílem obecné technologické strategie Kia je budovat bezproblémovou a jednoduchou konektivitu prostřednictvím integrovaných sítí. Kia Connect prosazuje „trvalé“ propojení mezi vozidlem, servery Kia a poskytovateli dat na podporu průběžného předávání dat s cílem poskytovat řidičům aktualizace a informace v reálném čase prostřednictvím cloudové technologie palubní konektivity (Connected Car Cloud). Data v reálném čase dále Kia využívá ke zlepšování zákaznických zkušeností, aby usnadnila hledání dostupných dobíjecích stanic a předpovídání údržby vozidel. Streamovaná data mohou kromě toho přispět k obecně vyšší bezpečnosti na silnicích, umožňují efektivněji spravovat vozové parky a zkracovat dojezdové časy záchranářů.
Strategie Kia v oblasti konektivity zahrnuje i vyhrazenou mobilní aplikaci Kia Connect, jejímž prostřednictvím mohou zákazníci využívat výhody nabízené novým obchodem Kia Connect. Ten je místem, kde si zákazník může pořídit aktualizace vozidla, a tak svůj vůz průběžně modernizovat za použití vybraných technologií podle vlastních potřeb.
Prvním vozem těžícím z výhod obchodu Kia Connect bude EV9, které je zároveň prvním modelem Kia vybaveným kokpitem CCNC (Connected Car Navigation Cockpit) s dvoupásmovým modulem GPS ke zvýšení přesnosti určování polohy. Průběžné vylepšování systému podporují on-line aktualizace (OTA) k získávání nejnovějších map, rozhraní a nových verzí softwaru. Kromě toho bude Kia EV9 disponovat funkcí pro plánování tras s elektromobilem (Kia EV Route Planner), která doporučí optimální dobíjecí místa na základě stavu nabití akumulátoru vozidla na trase do zadaného cíle.
Dobitý akumulátor, situace pod kontrolou Celosvětovou strategií Kia je poskytovat zákazníkům co nejjednodušší a nejpraktičtější dobíjení, ať již prostřednictvím veřejných dobíjecích stanic, u prodejců, nebo pomocí domácího wallboxu.
Aplikace Kia Charge umožňuje zákazníkům využívat komplexní síť dobíjecích stanic přes jediný přístupový bod. Evropská síť zahrnuje přes půl milionu dobíjecích míst ve 28 zemích a dále se rozšiřuje díky celoevropské partnerské spolupráci s firmami Ionity a Digital Charging Solutions (DCS), jakož i místními poskytovateli služeb dobíjení.
V oblasti rychlodobíjecích stanic Kia rozšiřuje regionální podniky se společnou majetkovou účastí s cílem do roku 2030 vybudovat 30 000 nových dobíjecích míst. Firma dále zřizuje rychlodobíjecí stanice pod společnou značkou u prodejců s cílem zajistit pohodlné služby dobíjení na míru zákazníkům.
Zužitkování všech výhod elektromobilů Kia Smart Charging poskytuje zákazníkům při dobíjení elektromobilů vyšší míru flexibility. Pokroky v oblasti konektivity vozidel, zejména pak technologie obousměrného dobíjení, přesouvají dobíjení elektromobilů a využívání energie do éry udržitelnosti. Energie může téci oběma směry, do vozidla i pryč z vozidla. EV9 tak dokáže podporovat technologie V1G (automatizované jednosměrné chytré dobíjení), V2L (Vehicle-to-Load, vozidlo vs. spotřebič), V2B/V2H (Vehicle-to-Building/Vehicle-to-Home, vozidlo vs. dům / vozidlo vs. domácnost) a V2G (Vehicle-to-Grid, vozidlo vs. elektrická síť).
Technologie V2L, která se poprvé představila v modelu Kia EV6 a tvoří součást standardní výbavy EV9, umožňuje uživateli jednoduše napájet 110/220V spotřebiče přímo z akumulátoru EV9 připojením kabelu k dobíjecímu portu elektromobilu. Označení V2B a V2H znamená schopnost vozidla napájet dům nebo zákazníkovu domácnost (plně dobité EV9 s 99,8kWh akumulátorem dokáže běžnou domácnost napájet po dobu 5 až 10 dnů). V2G znamená, že vozidlo může energii vracet přímo do energetické sítě.
Vozidla podporující V2G, jako např. EV9, tak mohou ukládat energii získávanou z obnovitelných zdrojů a dodávat ji zpět do energetické sítě v době, kdy je například zataženo nebo nefouká vítr. To může v důsledku pomoci stabilizovat síť a podpořit využívání udržitelné energie, resp. snížit zákazníkovy výdaje za elektřinu. V širším měřítku by tak tisíce elektromobilů zapojených do sítě mohly fungovat jako virtuální elektrárna disponující dostatečným výkonem k napájení měst či obcí po omezenou dobu.
Kia pokračuje v odvážné proměně v poskytovatele řešení trvale udržitelné mobility, a tak se konektivita, elektrifikace a trvalá udržitelnost řadí k absolutním prioritám značky – včetně uvedení 15 elektromobilů do roku 2027, inovací ke zlepšení mobility napříč Evropou a podpory energetické sítě na pomoc evropskému energetickému průmyslu.
Společnost Kia Czech s.r.o. Kia Czech (www.kia.cz) je výhradním dovozcem nových vozů značky Kia do České republiky, ve které působí již 30 let. Za dobu své existence prodala přes 145 tisíc automobilů. Aktuálně nabízí 12 modelů včetně nabídky alternativních pohonů (3x HEV, 5x PHEV, 4x BEV), kterou Kia disponuje od roku 2014. Distribuční síť značky čítá 58 prodejních a servisních míst. Kia se řadí mezi TOP 5 nejprodávanějších značek v ČR. Je dlouhodobým partnerem Autodromu Most se zaměřením na bezpečnost silničního provozu. Od roku 2009 je Kia dárcem Nadace Naše dítě a třetí sezónu hrdým partnerem hokejové legendy Jaromíra Jágra i dodavatelem vozů pro hokejový klub Rytíři Kladno.
Kia Corporation Kia Corporation (www.kia.com) je globální značka s vizí vytvářet řešení trvale udržitelné mobility pro spotřebitele, komunity a společnosti po celém světě. Kia, zal. roku 1944, poskytuje řešení „mobility“ již přes 75 let. Společnost zaměstnává 52 tisíc pracovníků po celém světě, je přítomna na více než 190 trzích, provozuje výrobní závody v šesti zemích a ročně prodává přibližně tři miliony vozidel. Kia kráčí v čele snah o všeobecné prosazování elektrifikovaných vozů i elektromobilů s akumulátorovým pohonem a rozvíjí stále širší nabídku služeb mobility pomáhajících milionům lidí po celém světě vybrat si optimální způsob přepravy. Slogan značky ‘Movement that inspires’ je odrazem nových záměrů Kia inspirovat zákazníky novými nápady prostřednictvím produktů a služeb.
Kia Europe Kia Europe je prodejní, marketingová a servisní divize společnosti Kia Corporation. Společnost se sídlem v německém Frankfurtu poskytuje služby v rámci 39 trhů napříč Evropou a oblastí Kavkazu.