Foto: Libor Nedvídek
Oslavy Nového roku v únoru se kdekomu mohou zdát zcela atypické. Ovšem symfonicko-rocková opera Milana Steigerwalda a Pavly Forest Bardo Thödol, která kombinuje tvrdou a orchestrální hudbu, balet a fyzické divadlo, aby ztvárnila buddhistické představy o posmrtném životě, k nim přímo vybízí.
Už 5. února, v den, kdy proběhne jediná repríza díla v první půlce roku 2019, se totiž slaví i tibetský a čínský Nový rok země a prasete, přesněji Losar 2146. RockOpera Praha si k této příležitosti připravila, kromě představení, bohatý program, který zaujme i buddhistickou mytologií zcela nepolíbeného diváka.
Symfonicko-rockové dílo je hlavním lákadlem vedle dalších bodů programu, jako jsou obří kaligrafické performance Jiřího Straky novoročních manter, tvorby mandal či ukázky z filmů Viliama Poltikoviče a průvodní slovo tibetoložky dr. Zuzany Ondomišiové. Nebude chybět ani novoroční přípitek.
Bardo Thödol pak nabídne akrobacii, ohnivou show, nový cirkus, obří loutky a bravurní výkony herců fyzického divadla jako Matěj Kohout, Irina Andreeva nebo Salvi Salvatore. Nebudou však chybět ani velké hlasy. Divákům se představí například Viktor Dyk, Honza Toužimský, Pavla Forest, operní zpěvačka Miroslava Pilcová Časarová, Petr Opava a další. Multižánrový projekt patří k nejzásadnějším a nejambicióznějším dílům RockOpery Praha.