V březnu 2000 si to LINKIN PARK namířili do studia. Výsledkem byla nahrávka, která nejenže změnila život svým tvůrcům, fanouškům a stovkám mladých, začínajících kapel, ale dramaticky pohnula kormidlem rockové hudby jako takové. 24. října oslavilo „Hybrid Theory“ 20 let.
Přelom tisíciletí přinesl mimořádnou úrodu silných nu-metalových nahrávek. Na uměleckém vrcholu, po němž následoval už jen pozvolný pád, se s „Chocolate Starfish and the Hot Dog Flavored Water“ ocitli LIMP BIZKIT. První semeno své dlouhé a úspěšné kariéry zaseli PAPA ROACH s „Infest“. Svět také poprvé uslyšel opičí zahulákání OU-WA-A-A-A!, co by poznávací znamení alba „The Sickness“ od DISTURBED. A taky se objevila deska, pro níž jsou jakékoliv nálepky nedostačující, deska, která jako by rotovala po úplně jiné oběžné dráze: „Hybrid Theory“ z dílny tehdy neznámých floutků LINKIN PARK.
V březnu 2000 si to LINKIN PARK namířili do studia. Producent „Hybrid Theory“ Don Gilmore viděl v LINKIN PARK jistý potenciál, ale nadšením zpočátku nehýřil. „Říkal jsem si, že jsou docela dobří, ale zas úplně skvělé to nebylo. Ale bylo před námi hodně práce,“ komentoval jejich dema. Chester si stěžoval, že z prvních hotových skladeb se Donovi líbily pouze dva kousky. „Jednoduše jsme měli dva měsíce na to napsat novou desku. Tak jsme se zavřeli u Mika doma a za dva měsíce jsme ji napsali.“ Don přizvukoval: „Tlačil jsem na kluky, aby zamakali a oni zamakali. Zatlačil jsem víc a oni zamakali víc. Tak jsem zatlačil ještě víc… Tohle je věc, která je odlišovala oproti ostatním kapelám, s nimiž jsem pracoval. Možná mě v tu chvíli nenáviděli, ale nakonec dokázali přinést lepší materiál. A to je důvod, proč je ta deska tak skvělá.“
Přes všechny rady zkušeného producenta si ovšem LINKIN PARK dokázali ve studiu zachovat svoji autentičnost. Don vzpomíná: „Když jsme natáčeli píseň One Step Closer, udělal jsem ve studiu takovou malou pevnůstku s mikrofonem, kde by se mohl Chester co nejlíp vyvztekat a kde by šlo co nejvěrněji zachytit jeho agresivní, až smrtelně nahrublý řev. A když z plných plic spustil část 'Shut up, when I’m talking to you', máchal kolem sebe tak moc rukama, že tu malou místnůstku totálně rozmlátil. Udělal to tak rychle a intenzivně, že jsem si jenom řekl ‚ty krávo!‘ a tu stopu jsem nabral do skladby.“
Tvrdit, že by sextet přetkal přetékali důvěrou i ve chvíli, kdy nahrávku vypouštěl do světa, by ovšem bylo hodně přehnané. Členové kapely se před releasem snažili odhadnout očekávané prodeje: basák Dave Farrell tipoval tři tisíce kopií, Chester si věřil na osm tisíc. Pak přišel očekávaný 24. říjen 2000 a co následovalo, nikdo nepředpokládal ani v tom nejšílenějším snu. Jen v první týdnu se „Hybrid Theory“ prodalo 50 tisíc kopií. O čtyři týdny později se prodeje vyšplhaly na půl milionu výlisků a i po dvou letech od vydání se jen v USA prodávalo průměrně 100 tisíc kopií každý týden. Nahrávka se zakrátko stala nejprodávanějším rockovým albem 21. století.
Kompletní příběh alba, které v roce 200 dramaticky pohnulo kormidlem rockové hudby, čtěte v posledním vydání Fakkera.